Obres del TGV al pas de la carretera GI-555 (terme de Massanes, La Selva, agost de 2007). El cartellet ens diu que el TGV Madrid-París "contribueix a reduïr les disparitats socials i econòmiques entre els ciutadans de la Unió"... Tu t'ho creus?
Entre Madrid i París hi ha uns 1300 kms. Si només el petit tram Massanes-Maçanet val 32 milions d'euros (5324 milions de les antigues pessetes), quant ens costa la construcció de tota la línia? I quant ens costarà el seu manteniment?
Més preguntes: Quantes persones utilitzaran aquesta línia regularment i quantes d'aquestes no podrien utilitzar altres medis de transport ja existents? Algú ha comptabilitzat quantes hectàrees s'inutilitzen entre Madrid i París amb les vies i l'espai adjacent inaccessible? Quants camps es parteixen, quants rius són afectats, quants boscos, quantes masies, quantes fonts, quants camins quant patrimoni històric i arqueològic, quants monuments geològics, quant paisatge malmès, quantes persones desnonades...??? I això sense parlar de com arribarà l'electricitat per moure aquests trens, de la quantitat d'energia necessària per viatger del TGV, de l'emissió de CO2, etc.
Només en els municipis de Riudarenes, Maçanet i Massanes, que jo sàpiga, el TGV trepitja la zona humida de la Camparra, el turó de Puigsardina (formació volcànica que forma part de l'EIN dels Turons de Maçanet), la riera de Sta Coloma (teòricament protegida com a Espai d'Interès Natural), a part de destrossar fonts emblemàtiques i camins històrics.
Si posem en un platet de la balança els beneficis que aquest tren portarà i a l'altre platet tot el que perdem i el que hem d'invertir-hi... quin et sembla que pesa més?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada